Malé cvičení proti podzimním chmurám

barevna stezkaDoléhá na Vás podzim a máte chuť se schovat a nevystrčit nos ven?

Nabízíme Vám udělat pravý opak. Vyzkoušejte si jedno z cvičení Lesní mysli třeba při procházce s holemi, Nordic walking.

Indiánské léto, ta krásnější část podzimu, se proměnila v nevlídno, vlezlo a zamračeno. Nejlépe se doma schovat pod peřinu, dát si svařák, pustit si nějakou pěknou muziku nebo se ponořit do knihy. Musíme to zase do jara nějak „přežít“, utkat se s podzimem a zimou, abychom si na jaře řekli „uf, už to máme za sebou.“

Ale dá se k tomu přistoupit ještě jinak. Čím víc se nám nebude chtít ven, tím více ven chodit budeme a nejlépe někam do lesů. Chůze pomůže proti chmurám a splínům podzimu docela jistě a v kombinaci s přírodou ještě víc. Sami, s přáteli, sousedy, dětmi, prarodiči. A až budete spolu v lese, můžete zkusit jednoduché cvičení, které je součástí cvičení Lesní mysli. Najděte si pěkné místo, zavřete si oči a soustřeďte se jen na to, co ucítí váš nos. Les je plný neuvěřitelných vůní, intenzivnějších či jemnějších a čich je náš nejstarší smysl. 3 minuty zastavení a vonění k lesu a uvidíte, co se bude dít. Cvičení, i když zdánlivě jednoduché, takové ve skutečnosti není. Uvidíte, co se s vámi bude dít… Já takové a podobné cvičení z oblasti mindfulnes trénuju pokaždé, když jsem venku a pokaždé mi odhalí něco nového, překvapivého.

A kdybyste přeci jenom nemohli a museli z jakéhokoliv důvodu pobývat doma – i tak se dá vonět k deštivému dni. Stačí pootevřít okno, nastavit tvář větru a vonět k podzimu. Voní nádherně!

martina-holcova

Martina Holcová, Lektorka vzdělávání a externí člen týmu Nordic sports

P.S. Taková a další cvičení si můžete udělat třeba při protahování na svém Nordic Walking kolečku. A koho by zajímalo, co vše může příroda pro nás udělat a dělá, mrkněte na www.lesnimysl.cz. Ano stojí za to chodit do přírody, co nejčastěji, je to oboustraně prospěšné.